ITPossibleITPossibleITPossibleITPossible
  • O Firmie
  • Czym się zajmujemy
  • Oferta ITPossible
  • Realizacje
  • Blog
  • Kontakt
  • English version

Cykl planowania Kinga

ITPossible 16 maja, 2024

 

Cykl planowania Kinga jest to proces, którego zadaniem jest zbudowanie skutecznej kampanii reklamowej.  Składa się on z  pięciu etapów.

 

1. Analiza sytuacji

Polegająca na analizie otoczenia reklamowego, zrozumienia potrzeb klientów, zapoznanie się z oczekiwaniami wobec produktu/ usługi przez grupę docelową. Narzędziami stosowanymi podczas tego etapu są: badania rynkowe, analiza trendów, analiza niszy rynkowych, analiza konkurencji na rynku. Zdobyta wiedza przyczynia się do formułowania celów reklamowych, strategii marketingowej oraz stosowanych taktyk reklamowych.

 

2. Formułowanie celów reklamowych

Ten etap polega na formułowaniu mierzalnych celów reklamowych, które powinny z kolei być zgodne z celami marketingowymi firmy oraz oczekiwaniami przyszłych odbiorców usługi/ produktu.

 

3. Wybór strategii reklamowej

Strategia reklamowa ma służyć osiąganiu założonych celów reklamowych. Określa sposób docierania (kanały komunikacji, konkretne przekazy) reklamy do grupy docelowej. Wybór strategii jest uzależniony od przeprowadzonej wcześniej analizy, dostępnego budżetu oraz zasobów.

 

4. Tworzenie planu działań reklamowych

Plan działań reklamowych określa konkretne terminy realizacji poszczególnych działań oraz osoby odpowiedzialne za doprowadzenie tych działań do końca. Na tym etapie zostają jasno sprecyzowane rodzaje reklam (ich kształt, formy, treści). Plan działań reklamowych powinien być spójny z wybraną strategią reklamową oraz uwzględniać budżet kampanii.

 

5. Realizacja i monitorowanie kampanii reklamowej

Realizacja i monitorowanie kampanii reklamowej to etap, w którym reklamy są realnie wdrażane, wprowadzone treści są analizowane a efektywność kontrolowane. Jeżeli reklamy nie przynoszą oczekiwanych rezultatów wtedy dokonuje się ich korekty oraz odpowiednie działania naprawcze. Monitorowanie kampanii odbywa się na bieżąco, a wyniki są porównywane z wcześniej określonymi celami reklamowymi.

 

 

Bibliografia

Beliczyński J. (2007), Metody planowania i kontroli w zarządzaniu reklamą, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków

Ostatnie wpisy

  • Kwit depozytowy
  • Dematerializacja akcji
  • Deponent
  • Delayering
  • Analiza konkurencji

Kategorie

  • Giełda
  • Gospodarka cyfrowa
  • Konsumenci
  • Konsument
  • Kupiec – Specjalista ds. Zakupów
  • Metody zwinne w zarządzaniu projektami
  • Negocjacje
  • Poradnik dla dostawców
  • Pracownicy
  • Projekty IT
  • Przemysł
  • Rynek światowy
  • Zakupy w organizacji
  • Zarządzanie jakością
  • Zarządzanie projektami
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem
Copyright 2021 ITPossible team | All Rights Reserved | Polityka prywatności
  • O Firmie
  • Czym się zajmujemy
  • Oferta ITPossible
  • Realizacje
  • Blog
  • Kontakt
  • English version
ITPossible