Content marketing, czyli tzw. marketing treści jest to strategia, która polega na publikowaniu atrakcyjnych treści, których celem jest pozyskanie nowych klientów (odbiorców). Treści te powinny realizować strategię komunikacji marki, jednocześnie wpisując się w dogłębne potrzeby grupy docelowej.
Marka w content marketingu
Marketing treści buduje wizerunek a tym samym wpływa na rozpoznawalność danej marki. Jego celem jest przede wszystkim nawiązanie kontaktów z klientem a nie promowanie stricte produktów. Dzięki takiemu działaniu firma buduje swój wizerunek w oparciu o wiedzę ekspercką, którą chętnie się dzieli z nabywcami.
Content marketing a realizacja celów przedsiębiorstwa
- zwiększenie sprzedaży
- wzrost znajomości marki oraz produktu
- edukacja konsumentów na temat oferowanych produktów
- kształtowanie zaufania konsumentów
- kształtowanie pozycji na rynku
- zachęta do zakupów danego produktu
Instrumenty content marketingu
- artykuły,
- blogi
- wideo
- social media
- e – mail marketingowy
- webinary
- zdjęcia
- konkursy
Strategia content marketingowa
- uwzględnienie w publikowanych tekstach oczekiwań odbiorców,
- angażowanie odbiorców w publikowane treści
- bieżące reagowanie na potrzeby klientów
- reagowanie na potrzeby rynku
- ciągłe monitorowanie zmieniających się trendów
- zwiększenie widoczności marki i przedsiębiorstwa w sieci internetowej,
- dostarczenie rozrywki, wartości edukacyjnych lub pomoc w rozwiązaniu problemów klientów.
Promocja treści content marketingowych
- użycie słów kluczowych do pozycjonowania treści w wyszukiwarkach internetowych,
- wykorzystywanie mailingu do informowania klientów o nowych treściach,
- umożliwienie publikacji komentarzy oraz opinii przez konsumentów,
- wykorzystywanie marketingu w wyszukiwarkach (SEM) oraz reklamy display.
Bibliografia:
- Dutko M. (red.) (2016), Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament, Wydawnictwo Onepress, Gliwice
- Skrobich L. (2016), Content marketing jako jeden z kluczowych elementów nowoczesnej strategii marketingowej, Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej Zarządzanie, nr 22
- Stawarz B. (2015), Content marketing po polsku: jak przyciągnąć klientów?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa