ITPossibleITPossibleITPossibleITPossible
  • O Firmie
  • Czym się zajmujemy
  • Oferta ITPossible
  • Realizacje
  • Blog
  • Kontakt
  • English version

Cechy przedsiębiorcy

ITPossible 16 marca, 2024

Istnieją czynniki ułatwiające rozwój przedsiębiorczości. Są to:

  • Czynniki wewnętrzne – wiek, wartości, przekonania, płeć, cechy indywidualne
  • Czynniki zewnętrzne – związane z otoczeniem, rozwojem społeczno – gospodarczym
  • Czynniki psychospołeczne – klimat społeczny, umiejętności, predyspozycje, wykształcenie
  • Czynniki ekonomiczne – dostęp do wiedzy, szkoleń, kursów

Bardzo ważny jest także rozwój osobisty zwłaszcza w dziedzinie efektywnego zarządzania czasem oraz wykorzystywania posiadanych zasobów. Istotna jest także umiejętność tworzenia planów, zadań, określanie celów, strategii oraz priorytetów działań, komunikowanie się pomiędzy pracownikami. W zarządzaniu firmą przydatne są także narzędzia, nowoczesne technologie, które optymalizują pracę.

Cechy dobrego przedsiębiorcy:

  • Ambicja
  • Dostrzeganie szans
  • Inicjatywa
  • Świadomość słabych i mocnych stron
  • Odwaga
  • Elastyczne podejście
  • Umiejętność dostosowywania się
  • Skłonność do ryzykowania (umiarkowanego)
  • Szybkość działania
  • Asertywność
  • Określanie celów
  • Otwartość na ludzi oraz to co przynosi los
  • Komunikatywność
  • Rozwijanie się
  • Odpowiedzialność
  • Pewność siebie
  • Nastawienie na cel, zysk, sukces
  • Analiza informacji
  • Wyciąganie wniosków
  • Dynamiczne działanie
  • Podejmowanie nowych wyzwań
  • Łatwość nawiązywania kontaktów
  • Rozwinięte umiejętności przywódcze
  • Chęć współzawodnictwa
  • Uczenie się na błędach, porażkach
  • Odporność na stres
  • Opieranie decyzji na faktach a nie emocjach

 

 

Bibliografia:

  • Klonowska-Matynia M., Palinkiewicz J. (2013), Przedsiębiorczość w teorii ekonomicznej, Zeszyty Naukowe Wydziału Nauk Ekonomicznych Politechniki Koszalińskiej, nr 17
  • Postuła A., Glinka B., Pasieczny J. (red.) (2014), Oblicza przedsiębiorczości, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa
  • Wach K. (2015), Przedsiębiorczość jako czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego: przegląd literatury, Przedsiębiorczość-Edukacja, 11

Ostatnie wpisy

  • Kwit depozytowy
  • Dematerializacja akcji
  • Deponent
  • Delayering
  • Analiza konkurencji

Kategorie

  • Giełda
  • Gospodarka cyfrowa
  • Konsumenci
  • Konsument
  • Kupiec – Specjalista ds. Zakupów
  • Metody zwinne w zarządzaniu projektami
  • Negocjacje
  • Poradnik dla dostawców
  • Pracownicy
  • Projekty IT
  • Przemysł
  • Rynek światowy
  • Zakupy w organizacji
  • Zarządzanie jakością
  • Zarządzanie projektami
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem
Copyright 2021 ITPossible team | All Rights Reserved | Polityka prywatności
  • O Firmie
  • Czym się zajmujemy
  • Oferta ITPossible
  • Realizacje
  • Blog
  • Kontakt
  • English version
ITPossible