ITPossibleITPossibleITPossibleITPossible
  • O Firmie
  • Czym się zajmujemy
  • Oferta ITPossible
  • Realizacje
  • Blog
  • Kontakt
  • English version

Branża FMCG

ITPossible 26 listopada, 2023

Jest to branża produktów „szybkozbywalnych”, co oznacza, że są one szybko sprzedawane ze względu na swoją atrakcyjność i niską cenę dla konsumenta. Należą do nich artykuły pierwszej potrzeby, czyli napoje, żywność, kosmetyki czy środki czystości.

Dlatego tak istotne w tej branży jest budowanie trwałych relacji z klientem, aby podczas zakupów wybierali produkty określonej marki. FMCG charakteryzuje się dużą ilością znanych marek oraz producentów, których działania zachęcające do zakupu charakteryzują się określoną strategią a także dobrze prosperującą dystrybucją.

Gdzie można dokonywać zakupów z branży FMCG?

Produkty z tej branży są szeroko dostępne dla konsumentów. Nie ma problemów z ich dostępnością.

Można je kupować w:

  • Marketach
  • Supermarketach
  • Sklepach osiedlowych
  • Internecie
  • Sklepach dyskontowych
  • Platformach zakupowych

 

Strategia producentów działających w branży FMCG

  • Stawianie na rozwój marki poprzez wprowadzanie nowych produktów do danej kategorii
  • Zwracanie uwagi na proces wytworzenia produktu czy jest zgody ze zrównoważonym rozwojem
  • Odpowiednia dystrybucja produktów, poszukiwanie nowych miejsc zbytu
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw
  • Marketing budujący przyjemne skojarzenia z marką
  • Budowanie relacji z klientami
  • Tworzenie pozytywnych emocji nabywcy względem nabywanych dóbr

Przykłady producentów z sektora FMCG

  • Philip Morris Polska S.A. (Marlboro, L&M)
  • Procter & Gamble Polska Sp. z o.o (Ariel, Pampers, Head & Shoulders, Braun, Gilette i wiele innych)
  • Nestlé Polska S.A. (Nescafé, Winiary, Nesquik, Gerber, BOBO FRUT)

 

 

 

Bibliografia

  • Biernat J. (2018), Rynek wewnętrzny w 2017 r. Główny Urząd Statystyczny, Warszawa
  • Jasiński M. (2015), Metoda identyfikacji podejść do strategii, Nauki o zarządzaniu, nr 1(22)
  • Kłosiewicz-Górecka U. (2013), Struktura handlu detalicznego w Polsce a preferowane przez konsumentów miejsca zakupu FMCG, Konsumpcja i rozwój, tom 5, nr 2

 

 

 

Ostatnie wpisy

  • Kwit depozytowy
  • Dematerializacja akcji
  • Deponent
  • Delayering
  • Analiza konkurencji

Kategorie

  • Giełda
  • Gospodarka cyfrowa
  • Konsumenci
  • Konsument
  • Kupiec – Specjalista ds. Zakupów
  • Metody zwinne w zarządzaniu projektami
  • Negocjacje
  • Poradnik dla dostawców
  • Pracownicy
  • Projekty IT
  • Przemysł
  • Rynek światowy
  • Zakupy w organizacji
  • Zarządzanie jakością
  • Zarządzanie projektami
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem
Copyright 2021 ITPossible team | All Rights Reserved | Polityka prywatności
  • O Firmie
  • Czym się zajmujemy
  • Oferta ITPossible
  • Realizacje
  • Blog
  • Kontakt
  • English version
ITPossible