ITPossible to wiodąca firma na polskim rynku w zakresie usług związanych z audytem procesów zakupowych, zachodzących zarówno w spółkach państwowych jak i w sektorze prywatnym. Oferta skierowana jest przede wszystkim do firm, stojących przed koniecznością dokonania wyboru odpowiedniego systemu informatycznego, ale również dla przedsiębiorstw już korzystających z platform zakupowych.
Dla nowych systemów – usługa audytu pozwala na bardziej efektywne wdrożenie sprawnie działającego systemu informatycznego, który wspomaga rozwój firm, niezależnie od specyfiki jej działania.
Dla istniejących platform – przeprowadzany audyt, pozwala na identyfikację i analizę głównych procesów służących realizacji celów biznesowych firmy oraz znaczne ograniczenie lub całkowitą eliminację procesów nie służących jej interesom, a co najważniejsze pozwala na dostosowanie ich do wybranego systemu informatycznego.
Cały proces audytu umożliwia usystematyzowanie działalności przedsiębiorstwa oraz zwiększenie jego efektywności poprzez oszczędność czasu i przejrzystość zachodzących procesów w obszarze zakupów.
Audyt procesów biznesowych przeprowadzany jest według poniższych etapów:
- Identyfikacja procesów biznesowych – to pierwszy etap do usprawnienia funkcjonowania firmy. Obejmuje analizę wewnątrz przedsiębiorstwa pod kątem zachodzących w nim procesów. Jego celem jest wyodrębnienie procesów podstawowych, pomocniczych oraz zarządczych. W wyniku przeprowadzonej analizy powstaje schemat funkcjonowania firmy.
- Modelowanie procesów biznesowych – to etap drugi etap audytu, w którym materiał analityczny zebrany w czasie analizy jest przekształcany i poddawany optymalizacji. Dzięki przedstawieniu zachodzących procesów biznesowych w postaci modeli można w łatwy sposób zaprezentować sposób funkcjonowania przedsiębiorstwa, co pozwala zidentyfikować obszary wymagające wsparcia.
- Optymalizacja procesów biznesowych – to ostatni etap, które bazuje na opisach prezentowanych w poprzednich krokach. Etap obejmuje identyfikację zagrożeń, wskazanie przyczyn niesprawności obecnych procesów oraz określenie ich środków naprawczych. W celu usprawnienia funkcjonowania firmy na tym etapie potrzebna będzie reorganizacja i optymalizacja zachodzących procesów wewnątrz przedsiębiorstwa. Wyniki tych działań prezentowane są w postaci modeli, a następnie wdrażane jako systemowe wsparcie procesów biznesowych.