SAP Supplier Relationship Management (SAP SRM) to klasyczna platforma firmy SAP stworzona do obsługi procesów zakupowych.
Organizacje mają możliwość nabycia wszystkich typów produktów (w scenariuszach direct i indirect) jak również usług i hierarchii usług przy pełnej integracji z modułami systemu SAP ERP.
SAP SRM wspierca pełen cykl zakupowy, począwszy od zgłoszenia zapotrzebowania poprzez wyszukiwanie źródeł dostaw po zamówienia, potwierdzenia dostawy i fakturowanie.
Kluczowe funkcjonalności systemu SAP SRM:
- Koszyk zakupowy / zgłoszenie zapotrzebowania – dzięki procesowi samoobsługi każdy pracownik organizacji ma możliwość zgłoszenia potrzeby zakupowej z wykorzystaniem interfejsu webowego korzystając z najnowszej technologii UI5.
- Obsługa katalogu elektronicznego – dzięki obsłudze katalogów każdy pracownik organizacji może mieć możliwość zakupu z wcześniej wynegocjowanego asortymentu.
- Kontrakty – od wprowadzenia, poprzez negocjowanie do konsumowania – pełen proces obsługi kontraktów
- Zamówienie – jako dokument potwierdzający zgłoszenie zapotrzebowania wysłany do dostawcy.
- Wyszukiwanie źródeł dostaw – zaawansowany kokpit umożliwia kupcowi na podstawie zgłoszeń zapotrzebowania stworzenie zamówień, przetargów aukcji
- Strategiczne określanie źródeł dostaw – poprzez proces przetargowy i aukcje elektroniczne platforma umożliwia wynegocjowanie najkorzystniejszych ofert.